Yrittäjä, nuoren urheilijan tukeminen palkitsee
Nuoren tennispelaajan sponsorituki yrityksiltä voi merkittävästi edistää uraa ja mahdollistaa pelaajalle esimerkiksi kansainvälisiä kisamatkoja. On tärkeää tutkia potentiaalisia sponsoreita ja löytää yrityksiä, joiden arvot ja kohdeyleisö ovat linjassa pelaajan omien arvojen kanssa.
SushiBar + Wine’n toimitusjohtaja Matti Sarkkinen on sitä mieltä, että tennis ja Sushibar + Wine sopivat brändillisesti hyvin yhteen, ja nuoren pelaajan tukeminen sopii hyvin heidän arvovalintoihinsa. Paineita menestyksestä ei kuitenkaan pidä synnyttää sponsorituen takia.
”Haluamme, että pelaaja saa mahdollisuuden tuellamme ja viestiä siitä”, Matti muistuttaa.
Vastineeksi sponsorituesta pelaaja voi tarjota esimerkiksi yrityksen logon näkyvyyttä peliasuissa, osallistumista yrityksen tapahtumiin tai mainintoja sosiaalisen median kanavissa, kuten sponsoroivan pankin kassin esiintymisen pelaajan some-postauksissa.
Verkostojen hyödyntäminen ja omien kontaktien käyttäminen voivat olla avuksi sopivien sponsorien löytämisessä. Monet pienyrittäjät voivat olla kiinnostuneita tukemaan paikallisia urheilijoita ja myös innostaa mukaan muita tukijoita.
”Haastan muita tuttuja ja tuntemattomia lähtemään tukemaan nuorten urheilua, erityisesti tyttöjen urheilua”, K-Market Aurinkolahden kauppias kirjoitti sosiaaliseen mediaan.
Ammattimaisuus ja johdonmukaisuus ovat keskeisiä tekijöitä onnistuneessa sponsorointiprosessissa. Kun sponsori on saatu, on tärkeää pitää heidät ajan tasalla edistymisestä ja menestyksestä sekä kiittää heitä tuesta säännöllisesti. Näin voidaan rakentaa pitkäaikaisia suhteita, jotka tukevat pelaajan uraa pitkälle tulevaisuuteen.
Suuret kiitokset SushiBar + Wine’lle, K-Market Aurinkolahdelle ja Someron Säästöpankille sekä muille pienyrityksille tuestanne yksittäisille pelaajille.